Inköpsmodulen innehåller funktioner för hantering av alla aspekter relaterade till inköp i ditt företag, så som rekvisitioner, inköpsorder, internorder, varumottag och fakturamatchning.
Modulen ger ett effektivt stöd för inköpsprocessen där du har full kontroll på vilka artiklar som ska finnas tillgängliga för dina användare. Artiklarna kan både vara baserade på avtal och prislistor från dina leverantörer samt mer generella. Vid användning av e-handel finns även möjlighet att ansluta direkt till leverantörerna webshop via punchout. Flexibla attestflöden möjliggör att skräddarsy kontroll av beställningarna innan de skickas iväg.
Förutbestämda regler och kontroller för fakturamatchning både mot beställning och varumottagning möjliggör en minimal manuell hantering av fakturorna samtidigt som kontroll över kostnaderna bibehålls. Uppföljning i realtid både på transaktionsnivå som aggregerad nivå ger en ökad möjlighet att utvärdera leverantörer och ger underlag till framtida avtalsförhandlingar.